Whitepaper / Leitfäden

Unsere informativen Whitepaper, Top Tipps, Berichte und Leitfäden helfen Ihnen, geschäftsrelevante Entscheidungen zu treffen und Probleme zu lösen.

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Top Tipps

Top Tips: Customer Experience

Whitepaper / Artikel

Can Contact Centres Benefit from ‘Skype for Business’?

The adoption of collaboration tools within many enterprises has created a revolution that’s driving a new age of customer service.  This revolution is shifting to an evolution as businesses seek to extract added value from services such as Microsoft Lync and now Skype for Business.  These changes are impacting how businesses approach unified communications as they embrace omnichannel customer interaction.

Top Tips: Unified Communications

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UC doesn’t mean a U-turn in your Customer Communications

UC technology has made a transition as organisations first use applications like Microsoft Lync, Cisco Jabber internally to check presence and route calls. Realising this new methodology could also support external communications, enabling them to quickly route customers to the individual best placed to respond. Here are our top tips on how businesses can make the most of the approach.

Top Tips: Customer Experience

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Emotional Intelligence in the age of interruption Most people are looking for effortless customer service. This is being driven at least in part by the need for speed. If people are interrupted multiple times during a day, they will increasingly want and need to get their own issues and concerns rapidly resolved. We discover more about emotional intelligence in the age of continuous interruption.

Top Tips: Customer Experience

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Are you giving your customers, an easy life ?

Read our top tips to see how to make your services as easy as possible for your customers to deal with your organisation. It’s an important lesson for businesses to learn as 60% of respondents to recent survey said they had never done business with a brand again as a result of poor customer service.

Top Tips: Customer Experience

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Get in shape – Put Your Contact Centre on Diet

Many customer-facing organisations, wrestling with the aftermath of the festive splurge, and are looking to get into shape to deal with new services, products. Now is the perfect time to put in place a new fitness regime. But it’s not always easy. Here are some simple steps you can take to shed the bad habits and get your contact centre fighting fit

Top Tips: Customer Experience

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Be proactive with your customers

We are now seeing a growing number of businesses learning lessons and achieving excellent results by adopting a proactive approach to customer service. So how are successful businesses going about being proactive today? Here are some top tips to keep you on the front foot as you look to deliver effortless customer service. Take a look at our top tips with real practicals examples.

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Whitepaper: VCC mit Integration von Skype for Business

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Die Integration von Skype for Business in das Voxtron Communication Center (VCC) erlaubt es Unternehmen, ihre Leistungen auf unterschiedlichsten Kanälen anzubieten (Omnichannel) und Kunden diverse Möglichkeiten der Kontaktaufnahme zur Verfügung zu stellen. Laden Sie sich jetzt unser kostenloses Whitepaper herunter, in dem die nahtlose Integration des Voxtron Communication Center in die Skype for Business-Umgebung beschrieben ist.

Whitepaper: MiFID II konform

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Die am 3. Januar 2018 inkraft tretende MiFID-II-Richtlinie nimmt Unternehmen stärker in die Verantwortung, Kommunikation mit ihren Kunden aufzuzeichnen und sicher zu speichern. Kundeninteraktionen müssen demnach aufgezeichnet und gespeichert werden, wenn Aufträge mit Kunden vereinbart werden oder wenn Kunden eine Beratung erhalten, die zu einem Auftrag bzw. zu Geschäften führen können – unabhängig davon, über welches Medium die Kommunikation stattfindet. Dieses Whitepaper beschreibt Einzelheiten zu den MiFID-II-Vorschriften sowie Compliance-Funktionen von QMS und ANDTEK die Enghouse für die Anrufaufzeichnung als lokale Bereitstellung vor Ort anbietet.

Whitepaper: Qualität im Kundenservice

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Wie nehmen Konsumenten den Service von Unternehmen wahr und welche Kriterien sind ihnen wirklich wichtig? Wie lässt sich Qualität definieren und bestmöglicher Service garantieren? Antworten auf diese Kernfragen gibt eine bundesweite Repräsentativbefragung die Enghouse Anfang des Jahres zum Thema „Qualität im Kundenservice“ in Auftrag gegeben hat. In unserem Whitepaper stellen wir Ihnen die Ergebnisse dieser Studie vor und behandeln dabei Themen wie Top-of-Mind Anforderungen und Zufriedenheit mit dem Kundenservice, Präferenz von Kommunikationskanälen, Servicequalität und ihre Auswirkungen auf die Kundenbeziehung, Akzeptanz von Self-Service-Angeboten, Rolle von Social Media und Datenschutz Aspekte.

Whitepaper: Rechtssichere Telefongeschäfte mit digitaler Unterschrift

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Die Stornoquoten von telefonisch avisierten Verträgen, die schriftlich bestätigt werden müssen, bewegen sich in Deutschland im Bereich zwischen 40 und 60 Prozent. Gefragt sind hier Softwarelösungen mit denen telefonisch getätigte Vertragsabschlüsse per digitaler Unterschrift rechtskräftig und sofort beurkundet werden können. Ein weiterer Grund, der beim Telesales für die digitale Unterschrift spricht, ist die Forderung nach einer gesetzlichen Regelung, derzufolge alle Verträge – also z.B. auch Zeitschriften-Abos – prinzipiell von Anbieter und Verbraucher unterzeichnet sein müssen, um rechtskräftig zu werden.

Whitepaper: Unified Communications

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Building a Business Case for Cloud Contact Centres This white paper takes a look at the issues businesses face in enhancing customer interactions and optimising their customer  service; examines the on-going move away from physical contact centres towards a more virtual approach and explores the elements of building a business case for cloud.

Whitepaper: Customer Experience

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How to Build A Customer Centric Enterprise Customers are the lifeblood of your organisation and should be at the heart of everything your employees do and should not solely be the concern of those in the front line of your organisation.  It’s only when every employee defines their actions by the impact they have on the customer experience, can you consider yourself a truly Customer Centric Enterprise. Read our article to becoming a truly Customer Centric Enterprise.

Sponsored Report:  Contact Centres

Branchenbericht

Contact Babel: UK Inner Circle to Multichannel Customer Contact Enghouse Interactive has partnered with ContactBabel to bring you the UK Inner Circle Guide to Multichannel Customer Contact. We hope that this guide will answer any questions you may have about the major issues affecting the contact centre industry and future multichannel strategy.

Sponsored Report: Contact Centre

Branchenbericht

IQPC – Omni-Channel Report Organisations believe „omni-channel“ is the correct approach to customer engagement, but many of those businesses find themselves grappling with less aspirational requirements of „multi-channel.Take a look at Call Center IQ: Executive Report on the Omni-Channel Customer Experience.

Sponsored Report: Contact Centres

Branchenbericht

Contact Babel: UK Contact Centre Decision Makers Guide Enghouse Interactive has partnered with ContactBabel to bring you the 2014 UK Contact Centre Decision Makers‘ Guide. We hope that this guide will answer any questions you may have about the major issues affecting the contact centre industry and future customer strategy.

Sponsored Report:  Unified Communications

Branchenbericht

Contact Babel: The Inner Circle Guide to Self Service Guide Enghouse Interactive are pleased to be a key sponsor of the Inner Circle Guide to Self Service 2014. Within this definitive analyst study of how intelligent automated service – via IVR, speech, virtual agents, mobile and social channels – fits into the customer contact mix.

Enghouse Interactive Surveys

Survey: Customer Experience

Branchenbericht

Consumer Survey Report: Covering all bases Enghouse Interactive has run a Consumer survey to over 2000 people across different age ranges to identify the trends on consumer’s thoughts on customer experience. Download the free survey to learn the findings.